Aby se vaše webové stránky umístily na dobrých pozicích ve vyhledávačích, je nutné se zaměřit na správně strukturovaný obsah. Ovšem v inPage je ještě jeden prvek, který byste rozhodně neměli v této souvislosti opomenout nastavit.
Vyhledávače jsou dnes již natolik pokročilé, že při procházení stránek dovedou zpracovat jejich text a podle toho, jak jsou v něm obsažena nebo různě zvýrazněna klíčová slova, posoudí, zda daná stránka odpovídá něčemu, co uživatel vyhledávače zrovna potřebuje. V případě, že je tomu tak, bude stránka zařazena do výsledků hledání a podle určitých kritérií se umístí na lepším nebo horším místě.
Způsobů, jak ovlivnit umístění ve vyhledávači, existuje mnoho. Základem je samozřejmě kvalitní obsah, ve kterém se často opakuje klíčové slovo, na kterém chcete ve vyhledávači cílit. Obsah by samozřejmě měl být v prvé řadě přirozený a klíčové slovo by se v něm mělo vyskytovat jen přiměřeně často. Použijte jej například v nadpisech.
Jedním z prvků tvorby webu, který byste neměli opomenout a který vám také může pomoci k lepšímu zařazení stránky ve vyhledávačích, je nastavení HTML hlavičky stránky. Každá webová stránka se skládá z nějakého HTML kódu, na jehož začátku jsou uvedeny důležité informace, jako název stránky, její jazyk, popis obsahu apod.
Titulek by měl mít maximálně kolem 65 znaků a je jednou z nejdůležitějších věcí, na které se vyhledávače zaměřují.
Titulek se zobrazuje v titulkovém pruhu prohlížeče – laicky řečeno jde o název okna. Jeho důležitou funkcí je také fakt, že se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání jako hlavní nadpis.
Co dát do titulku za text
Popisek je krátký text s optimální délkou 70 a 155 znaků. Popisuje obsah webové stránky a zobrazuje se ve výsledcích vyhledávání pod názvem stránky. Je důležitý pro SEO a pro lákavost kliknutí na stránku. Vyhledávače používají popis k pochopení obsahu stránky a k jejímu řazení ve výsledcích vyhledávání.
Klíčové zásady při psaní SEO popisu
Dříve do HTML hlavičky patřil také seznam klíčových slov, ale v současnosti nejsou pro vyhledávače např. Google a Seznam relevantní. Dá se říci, že je vyhledávače ignorují a jejich zadání je tedy zbytečné. Vyhledávače se nyní zaměřují spíše na obsah webu a klíčová slova v něm obsažená.
V rámci inPage jsou různé prvky např. stránky, fotogalerie a systémové stránky. Každý z těchto prvků může mít svou vlastní hlavičku, tedy titulek a popis stránky. Pokud však toto nevyplníme, tak jsou informace přebírány z obecného nastavení HTML hlavičky.
Nastavení HTML hlavičky naleznete v sekci Nastavení → HTML hlavička stránek. Zobrazí se vám formulář, do kterého postupně zadáte název svých stránek a krátký popisek. Obojí by mělo obsahovat klíčová slova a v popisku by měla být stručná charakteristika webu.
Jakmile máte všechny údaje vyplněny, klikněte na tlačítko Uložit. Systém inPage se pak již postará, aby se zadané texty objevovaly na příslušném místě v HTML kódu vašich webových stránek.
Každá stránka na vašem webu se věnuje jinému obsahu. Na některé stránce se věnujete detailu zboží, na další máte ceník nebo kontakty. Uvedený titulek by měl vystihovat obsah dané stránky. A protože má každá stránka jiný obsah, měla by mít i jiný, unikátní titulek. Doporučujeme, aby titulek stránky odpovídal hlavnímu nadpisu (Nadpis 1) na stránce.
Nastavení hlavičky jednotlivých stránek, fotogalerií a pod. naleznete při jejich editaci na záložce SEO. U těchto prvků lze mimo titulku a popisku upravovat také URL adresa webu, která by měla být výstižná stejně jako titulek či hlavní nadpis stránky. Systém umí tyto údaje vyplnit sám automaticky dle názvu stránky a jejího obsahu. Pokud jste však s tímto zněním nespokojeni, můžete si jej upravit.
Při vytváření Názvu a popisku webu se snažte být struční, věcní a výstižní. Používejte slova, o kterých si myslíte, že je lidé zadávají do vyhledávačů. Nepoužívejte citoslovce, zdrobněliny a podobné výrazy.