Chcete mít přístup do administrace webu lépe zabezpečený? Využijte možnost vytváření uživatelských účtů, které podporují dvoufaktorové ověření (2FA). Díky tomu bude váš web lépe chráněn proti útokům zaměřeným na prolomení hesla.
Pojďme si ukázat, jak vytvořit uživatelský účet a nastavit u něj dvoufaktorové ověření.
Uživatelský účet slouží k přihlášení do administrace vašeho webu. Můžete vytvořit více uživatelských účtů, takže web může spravovat více osob. Do administrace se pak budete přihlašovat výhradně prostřednictvím konkrétního účtu, který má vlastní uživatelské jméno a je zabezpečen dvoufaktorovým ověřením (2FA).
Dvoufaktorové ověření (2FA) je bezpečnostní prvek, který chrání přístup do administrace webu. 2FA znamená, že kromě standardního přihlášení pomocí jména a hesla je třeba zadat také jednorázový ověřovací kód (OTP – One-Time Password). Tento kód se generuje v mobilní aplikaci (například Google Authenticator nebo Authy) a mění se každých 30 sekund.
Díky tomu je přístup k vašemu webu výrazně bezpečnější a snižuje se riziko neoprávněného přístupu.
V hlavičce administrace klikněte na Můj účet a zvolte položku Uživatelské účty (2FA).
Klikněte na tlačítko Přidat uživatelský účet.
Zadejte e-mailovou adresu, která bude použita k vytvoření účtu a zároveň slouží jako přihlašovací jméno. Poté klikněte na tlačítko Přidat.
Dbejte na to, abyste název e-mailové schránky zadali správně a aby e-mailová adresa byla funkční. V případě chybně zadaného e-mailu nebude možné provést reset OTP.
Zobrazí se dialogové okno pro nastavení dvoufaktorového ověření.
Nastavte bezpečnostní otázku a odpověď pro případnou obnovu hesla.
Doporučujeme zvolit bezpečnostní otázku tak, aby nebyla snadno uhodnutelná.
Naskenujte QR kód a propojte účet s autentizační aplikací (např. Google Authenticator nebo Authy).
Zadejte do pole Jednorázový kód pro přihlášení (OTP) a dialog potvrďte.
Správu účtů najdete v administraci v sekci Můj účet pod položkou Uživatelské účty (2FA).
Zde můžete existující účet odebrat.
V případě, že uživatelský účet smažete, budete odhlášeni z administrace vašeho webu. Pokud nejste správcem webu, ale pouze uživatel, tak zrušením účtu s 2FA vám bude zamezen přístup do administrace webu.
Běžný uživatel vidí pouze svůj vlastní účet. Správce vidí všechny vytvořené účty
Pokud účet propojujete s e-mailem, který je veden na zákaznickém účtu CZECHIA, bude tento účet veden jako správcovský. Správce má oprávnění k vytváření a mazání všech účtů.
Pokud smažete poslední uživatelský účet s 2FA, dojde ke zrušení dvoufaktorového ověření a přihlašování probíhá standardně pomocí názvu domény a hesla.
Může nastat situace, kdy je nutné OTP resetovat a ověření znovu nastavit. K tomu dochází například, když:
V případě problémů s dvoufaktorovou autentizací kontaktujte naši zákaznickou podporu, která s vámi projde všechny kroky potřebné k resetu OTP.
Smazání uživatelského účtu s 2FA nebo zrušení samotného 2FA je možné pouze ze strany vlastníka uživatelského účtu nebo správce webu, který má k dispozici správcovský uživatelský účet s 2FA.
Při přihlášení prostřednictvím MojeID na zákaznický účet CZECHIA, není z bezpečnostních důvodů zobrazen seznam účtů, takže je nelze mazat. Je možné pouze přidávat nové účty.
Používání uživatelských účtů s aktivovaným dvoufaktorovým ověřením (2FA) je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak chránit administraci vašeho webu před neoprávněným přístupem. Kombinace hesla a jednorázového ověřovacího kódu (OTP) výrazně zvyšuje bezpečnost.
Pokud chcete mít svůj web maximálně zabezpečený, doporučujeme aktivovat 2FA pro všechny správce a klíčové uživatele. Je to jednoduché, ale velmi účinné řešení.
V případě potřeby vám s nastavením 2FA nebo resetem OTP rádi pomůžeme – neváhejte nás kontaktovat.